ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ ΑΣΓΜΕ – ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΙΟΥ 2016

Θέματα ημερήσιας διάταξης

  1. Τρέχουσες εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Γενικές πολιτικές εξελίξεις

Τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν γονείς, εμείς και τα παιδιά μας, είναι συνυφασμένα και συνδέονται μεταξύ τους. Κοινός παρονομαστής είναι η επιδίωξη όλων των κυβερνήσεων να βγει κερδισμένο και –όσο το δυνατόν- αλώβητο από την κρίση το κεφάλαιο, να πληρώσει τα σπασμένα της κρίσης ο λαός.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζοντας την αντιλαική της πολιτική ψήφισε το Ασφαλιστικό-Φορολογικό νομοσχέδιο ένα νόμο λαιμητόμο για τα λαικά στρώματα, ο οποίος τσακίζει τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα και απογειώνει τη φοροληστεία. Σε αναμονή έχουμε ακόμη ένα νέο πακέτο με πρόσθετα σκληρά μέτρα.

Εκπαίδευση

Στον τομέα της εκπαίδευσης η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Παιδείας ακολουθώντας πιστά τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει με την ψήφιση του 3ου μνημονίου προχωράει σε αντιεκπαιδευτικές αλλαγές σε διάφορους τομείς ενώ ακόμη βρισκόμαστε σε αναμονή των αποτελεσμάτων και των τελικών αποφάσεων – προτάσεων του προσχηματικού Εθνικού Διαλόγου που έχει ξεκινήσει εδώ και πέντε μήνες.

  1. Ολοήμερα σχολεία

Η προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο Παιδείας να διαχειριστεί τη νέα σχολική χρονιά με πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, γίνεται όλο και πιο φανερή, μετά τη νέα Υπουργική Απόφαση με θέμα το «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου».

Με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση :

Καταργεί τη διάκριση ανάμεσα στα ΕΑΕΠ και στα κλασικά Δημοτικά και δημιουργεί υποτίθεται ένα ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου για όλα τα σχολεία δυναμικότητας από 4θέσια και πάνω (περίπου 3555 σχολικές μονάδες, εκτιμά το υπουργείο). Στην πράξη, αφαιρούνται διδακτικές ώρες από τα 1337 Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ και τα υπόλοιπα 2200 περίπου σχολεία θα αναμορφώσουν το πρόγραμμά τους προσθέτοντας αλλά και αφαιρώντας επίσης διδακτικές ώρες. Οι μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού θα σχολάνε στη 1.15μ.μ., ενώ θα λειτουργεί και προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα έως τις 4 μ.μ. Ταυτόχρονα κόβει την πρωινή ζώνη 7-8 και ξεκινάει το μάθημα στις 8.00π.μ.

 

Ουσιαστικά όμως αυτό που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας είναι

  1. να καταργεί επί της ουσίας, την πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων, αφού θέτει ως προυπόθεση «στο ολοήμερο πρόγραμμα να γράφονται και να φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους»!!!

Χιλιάδες οικογένειες , που μαστίζονται από την ανεργία, την ελαστική, την εκ περιτροπής ή τη μαύρη εργασία οδηγούνται σε αδιέξοδο! Και αναρωτιέται κανείς, δεν ξέρει ο Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση ότι στην Ελλάδα του 2016 με επίσημη ανεργία 24,4 % και ανεπίσημη πάνω από 30%, σπάνια συναντάς οικογένεια με δύο εργαζόμενους και μάλιστα ασφαλισμένους που να μπορούν να προσκομίσουν αντίστοιχα πιστοποιητικά; Επίσης ποια οικογένεια με εργασιακά περιπλανώμενους γονείς μπορεί να παίρνει το παιδί της από το σχολείο στη 1.15 μ.μ. με δεδομένο ότι δεν μπορεί να το γράψει στο ολοήμερο;

  1. να διακηρύττει ότι φτιάχνει «ενιαίο τύπο Δημοτικού Σχολείου» ενώ στη πραγματικότητα καταργεί τα ολοήμερα και περικόπτει χιλιάδες διδακτικές ώρες οδηγώντας τα σχολεία να διαμορφώσουν τελικά το πρόγραμμά τους με όσους εκπαιδευτικούς και όσες διδακτικές ώρες «περισσεύουν».
  2. να προσπαθεί με αφαιρέσεις ωρών διδασκαλίας και χωρίς διορισμούς να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που θα συνεχίσουν να υπάρχουν και θα μεγαλώσουν. Άλλωστε με το κλείσιμο των ολοήμερων τμημάτων και τη συρρίκνωση του πρωινού ωραρίου, κόβονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες, γεγονός που κτυπά μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και επίσης μπορεί το υπουργείο να αναγκάστηκε, κάτω από το βάρος των μαζικών κινητοποιήσεων, να μην αλλάξει τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, ωστόσο χιλιάδες αναπληρωτές θα βρεθούν από τη νέα σχολική χρονιά στην ανεργία.

Η θέση μας σχετικά με το πραγματικά ενιαίο και σύγχρονο σχολείο είναι αυτό που έχει διευρυμένη σχολική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά. με παράλληλη δωρεάν σίτιση  και ανάπαυση), ενώ θα μπορούν να αξιοποιούν τις δομές του στον ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν.

Με την ανακοίνωσή μας καλούμε όλους τους γονείς να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες ώστε η κυβέρνηση

  • Να πάρει πίσω ΤΩΡΑ την υπουργική απόφαση για τα ολοήμερα. Κανένα παιδί να μην αποκλειστεί από τα ολοήμερα σχολεία.
  • Να προχωρήσει άμεσα σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων

 

 

  1. Νηπιαγωγεία

Σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι η κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες άλλωστε, άφησε έξω από το δημόσιο νηπιαγωγείο 60.000 προνήπια, τώρα με νομοθετική ρύθμιση ανοίγει τον δρόμο σε συμπτύξεις νηπιακών τμημάτων με αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία των νηπιαγωγείων.

Συγκεκριμένα με το άρθρο 35 παράγραφο 1α του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις» διπλασιάζει (από 7 σε 14) τον ελάχιστο αριθμό νηπίων που χρειάζεται για να λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει  εκατοντάδες νηπιαγωγεία σε κλείσιμο στην επαρχία και στην Αττική.

Το ερώτημα λοιπόν είναι, τι θα γίνουν τα νήπια αυτά ;  Είτε πρέπει να μεταφέρονται στα κοντινότερα νηπιαγωγεία (που μπορεί να είναι αρκετά μακριά και το κόστος θα το επωμιστούν και πάλι οι γονείς) είτε θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία (για όσους έχουν να πληρώσουν) είτε θα μείνουν και στο σπίτι τους, χωρίς να δεχτούν Προσχολική Αγωγή σε μια ηλικία που παίζει σημαντικότατο ρόλο για την κοινωνικοποίηση και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους.

Είναι γνωστό ότι και η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει κάνει το παραμικρό για τα δημόσια νηπιαγωγεία, από τα οποία αρκετά λειτουργούν μέσα σε ακατάλληλα κτήρια και αίθουσες, χωρίς το ανάλογο εποπτικό υλικό λόγω υποχρηματοδότησης, με τους γονείς να βάζουν συχνά το χέρι στην τσέπη.

  1. Τμήματα Ένταξης

Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπ. Παιδείας με εγκύκλιο που έστειλε προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα ΚΕΔΔΥ στις 24/03/2016 ανακοίνωσε ότι «στα συγχωνευμένα σχολεία, που το καθένα είχε ξεχωριστό Τμήμα Ένταξης και με την συγχώνευση παρέμειναν και τα δύο, τώρα το ένα πρέπει να καταργηθεί».

Παράλληλα, με την ίδια εγκύκλιο, για να δημιουργηθεί πλέον ΤΕ, χρειάζονται τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΔΥ με πρόταση για φοίτηση των μαθητών σε ΤΕ. Αλήθεια ποιο ΚΕΔΔΥ και πότε θα δώσει τις 3 αυτές γνωματεύσεις, όταν είναι γνωστό ότι κάθε γνωμάτευση κάνει μήνες ή και πάνω από χρόνο να δοθεί, λόγω υποστελέχωσης των ΚΕΔΔΥ.

Στην ίδια εγκύκλιο ζητείται από τον οικείο Δήμο, στον οποίο ανήκει το σχολείο που αιτείται ίδρυση ΤΕ, να καταθέσει ξεχωριστό (από το υπόλοιπο σχολείο) προυπολογισμό για τη λειτουργία του. Και εδώ γεννάται το ερώτημα, από πότε ο κάθε Δήμος πρέπει να καταμερίζει τον προυπολογισμό λειτουργίας ενός σχολείου ανά τμήμα ή επιμέρους πλευρές της λειτουργίας του;

Απ’ ότι φαίνεται ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης είναι η συρρίκνωση και η κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης στο όνομα του γενικότερου «εξορθολογισμού» και των περικοπών. Επίσης επιχειρεί να κρύψει την προσπάθεια της άγριας ενσωμάτωσης των παιδιών που χρειάζονται ειδική αγωγή σε τμήματα πληθωρικά χωρίς το απαραίτητο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

  1. Υπεύθυνοι εργαστηρίων σε Γυμνάσια –Λύκεια

Το Υπουργείο  με τροπολογία στον νόμο για την Έρευνα καταργεί τους υπεύθυνους  εκπαιδευτικούς της πληροφορικής και των φυσικών επιστημών στα εργαστήρια των Γυμνασίων και των Λυκείων και περιορίζει τις  ώρες για τους υπεύθυνους εργαστηρίων στην Τεχνική Εκπαίδευση. Παραμένει το καθεστώς της μη ύπαρξης υπευθύνων εργαστηρίων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, παρότι αποτελεί αναγκαιότητα για την υποστήριξη της μορφωτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας.

Το μέτρο αυτό υποβαθμίζει το ρόλο των εργαστηρίων, του πειράματος μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς τη χαρακτηρίζει ως άλλη μια εξωδιδακτική δραστηριότητα, ανάμεσα στις άλλες που ανατίθενται και στους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων (π.χ myschool, γραμματειακή δουλειά κ.α.).

  1. 5. Προτάσεις Επιτροπής Διαλόγου

Στα πλαίσια του προσχηματικού Εθνικού Διαλόγου, έχει ήδη δοθεί στη δημοσιότητα η ενδιάμεση έκθεση από τα πορίσματα των υποεπιτροπών. Χρειάζεται το επόμενο διάστημα επαγρύπνηση για να απαντήσουμε δυναμικά σε αυτά που λέγονται. Τα περισσότερα από αυτά άλλωστε συγκεκριμενοποιούν πάγιες κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση, υλοποιούν δεσμεύσεις που υπήρχαν στο 3ο μνημόνιο.

  1. Πορεία του οργανωτικού ζητήματος. Δημιουργία νέων Ομοσπονδιών.
  • Δημιουργία Ένωσης Γονέων Δήμου Χαλκίδας
  • Καταστατική Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας Αχαίας με σκοπό την διεύρυνσή της και τη δημιουργία Ομοσπονδίας Δυτικής Ελλάδας. Είναι σε επαφή με τρείς Ενώσεις (Αγρινίου, Αμαλιάδος, Περιοχής Ανδραβίδας)
  • Αναφορά και σε άλλες πληροφορίες που έχουμε σχετικά με άλλες περιοχές
  1. Ορισμός και προετοιμασία ετήσιας Γενικής Συνέλευσης ΑΣΓΜΕ.
  • Προτείνεται η ετήσια Γενική Συνέλευση να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Ιουνίου 2016.
  1. Εποπτεία σχολείων – ΑΦΜ Συλλόγων – Πόθεν Έσχες.
  • Να έρθουμε σε επικοινωνία με τις αρμόδιες αρχές για την διευθέτηση των παραπάνω εκκρεμοτήτων
  1. Site ΑΣΓΜΕ
  • Προτείνεται να προχωρήσουμε στην δημιουργία Site της ΑΣΓΜΕ. Κόστος συντήρησης και ανανέωσης ιστότοπου.
  1. Λοιπά
  • Άμεσα να κανονίσουμε συνάντηση με ΚτΥπ ΑΕ για γνωριμία και ενημέρωση.
  • Ενημέρωση για τις μεταφορές των μαθητών (νέος τρόπος διαγωνισμών)