ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Α.Σ.Γ.Μ.Ε – ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Θέματα ημερήσιας διάταξης

  1. 1. Πως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση σήμερα στα σχολεία.

Εισαγωγικά

Η κυβέρνηση πριν λίγες μέρες προχώρησε σε κυβερνητικό ανασχηματισμό, μεταξύ των αλλαγών στο κυβερνητικό σχήμα ήταν και η αντικατάσταση του κ. Φίλη από τον κ. Γαβρόγλου στο Υπουργείο Παιδείας, που ενδεχομένως θα οδηγήσει στην επίσπευση της εφαρμογής των πορισμάτων των Επιτροπών του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Πρόεδρος της οποίας ήταν ο νέος Υπουργός Παιδείας.

Ουσιαστικά μέσω και της 2ης αξιολόγησης θα έχουμε συνέχεια των αντιλαϊκών μέτρων και γίνεται φανερό ότι και το νέο κυβερνητικό σχήμα τόσο σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο όσο και στην Παιδεία δεν προμηνύει κάτι θετικό για το λαό.

Επίσης η κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου με την αδιαμφισβήτητη κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο και η όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες για τους λαούς εξελίξεις στην περιοχή.

 

Τα σχολεία σήμερα

Δυο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και μετά την «επιστροφή στην κανονικότητα» η καθημερινότητα είναι αδίστακτη και μας φέρνει συνεχώς στην επιφάνεια τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης.

Σαν βασικότερα και γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και προκύπτουν από την συνεχιζόμενη υποβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης αλλά και τις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται στα πλαίσια των αλλαγών που υλοποιούνται με βάση το 3ο μνημόνιο   και της κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ θα μπορούσαμε να αναφέρουμε :

  • Τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση που οδήγησε και φέτος τους γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για την παιδεία του παιδιού τους.
  • Την ουσιαστική απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών λόγω των αλλαγών στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε Δημοτικά και Γυμνάσια.
  • Την υποβάθμιση και απαξίωση διάφορων μαθημάτων με την 2η και 3η ανάθεση εκπαιδευτικών που τους βάζουν να διδάσκουν μαθήματα άλλων ειδικοτήτων.
  • Την έλλειψη υποδομής Δημοτικών σχολείων που δεν ήταν ΕΑΕΠ όπως αίθουσα πληροφορικής κ.α.
  • Την κατάργηση του υπευθύνου δασκάλου για το ολοήμερο που δημιουργεί προβλήματα τόσο στο ολοήμερο όσο και στο πρωινό πρόγραμμα.
  • Τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας με αποτέλεσμα πολλοί Σύλλογοι Γονέων να πληρώνουν για την καθαριότητα των σχολείων καθώς επίσης και το υπόλοιπο βοηθητικό προσωπικό (σχολικοί φύλακες, σχολικοί τροχονόμοι, τραπεζοκόμοι κ.α.)
  • Τα οξυμένα προβλήματα υποδομής τόσο σε επίπεδο κτιρίων όσο και σε επίπεδο εργαστηρίων, βιβλιοθηκών και αθλητικών εγκαταστάσεων.

Πιο ειδικά  μπορούμε να αναφερθούμε επίσης στα εξής :

 

Αλλαγές στα ΕΠΑΛ

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας (αρ. πρωτ:  φ12/159571/Δ4/28-09-2016) για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ επιβλήθηκε κατάργηση σε πολλά λεγόμενα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ.

Επί της ουσίας, με την απόφαση αυτή έκλεισαν δεκάδες τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Επίσης ανάγκασαν παιδιά να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, μετά από δύο ή τρεις χρονιές  στο σχολείο τους προκειμένου να τελειώσουν την ειδικότητά τους. Να μετακινούνται δηλαδή σε μεγάλες αποστάσεις διασχίζοντας 2, 3 ή και περισσότερους Δήμους. Ακόμη χειρότερα σε πολλές περιπτώσεις ανάγκασαν τα παιδιά να αλλάξουν τομέα γιατί δεν υπήρχε πρόσβαση σε αντίστοιχο τομέα.

Ήταν μια απόφαση του υπουργείου η οποία στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.

 

Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και Παράλληλη Στήριξη

Πολύ σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν μαθητές με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διότι σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζονται οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευσή τους και η πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση.

Με τις αλλαγές που πραγματοποίησε η κυβέρνηση 1. στα ΚΕΔΔΥ για την έκδοση των διαγνώσεων 2. στα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη και 3. Τις πρώτες ελάχιστες εγκρίσεις δασκάλων ειδικής αγωγής τα σημάδια είναι δυσοίωνα.

Χρειάζεται να δυναμώσουμε τον αγώνα μας και να απαιτήσουμε :

  • Εδώ και τώρα, άμεση και πλήρη κάλυψη των αναγκών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Προσλήψεις δασκάλων ειδικής αγωγής για παράλληλη στήριξη, τόσες προσλήψεις όσες οι ανάγκες των παιδιών.
  • Απλοποίηση διαδικασιών και άμεση διάγνωση από τα ΚΕΔΔΥ με προσλήψεις προσωπικού.

Ακόμη τέλη Οκτώβρη και οι βασικές ειδικότητες για να λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία είναι απ’ έξω. Δεν νοείται ειδική παρέμβαση χωρίς τη στήριξη ψυχολόγου, εργοθεραπευτή, κοινωνικού λειτουργού κ.τ.λ. Όποια παιδιά είναι από τα τυχερά και έχουν υψηλή λειτουργικότητα, πήγαν στα σχολεία, αλλά δεν έχουν ολοκληρωμένη επιστημονική στήριξη. Τα υπόλοιπα είναι ακόμα σπίτι τους.

 

  1. 2. Εκδρομές και σχολικοί περίπατοι

Το καθεστώς, το κόστος  και οι διαδικασίες που γίνονται οι εκδρομές και οι σχολικοί περίπατοι απασχολεί έντονα και ιδιαίτερα τους γονείς και χρειάζεται να επικαιροποιήσουμε τις θέσεις μας.

Οι θέσεις μας πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού μέσα στους Συλλόγους Γονέων ώστε να ενταχθούν στο διεκδικητικό  πλαίσιο πάλης τους διότι το ζήτημα αυτό τείνει να γίνει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα με την τροπή που παίρνει.

Επίσης σαν ΑΣΓΜΕ χρειάζεται να ενημερώσουμε το Υπουργείο Παιδείας για τις θέσεις μας, με συνάντηση που πρέπει να κάνουμε και να διεκδικήσουμε με την κινητοποίηση Συλλόγων, Ενώσεων και Ομοσπονδιών, αλλαγές σε όλες τις διαδικασίες.

  1. Καταδίκες και διώξεις μαθητών.

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια έτσι και σήμερα, οι δίκαιοι αγώνες των μαθητών βρίσκονται στο στόχαστρο των κυβερνήσεων. Παρόλο που η κυβέρνηση κατάργησε την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση, αφού στην πράξη (και με χειρότερες μεθόδους) στήνονται νέα «μαθητοδικεία».

Αυτή τη φορά στη Λαμία (σχολικό συγκρότημα όπου στεγάζονται 5ο και 6ο Λύκειο και στο σχολικό συγκρότημα όπου στεγάζονται το 2ο ΕΠΑΛ Λαμίας και το Νυχτερινό Γυμνάσιο και Λύκειο) επιστρατεύτηκαν αστυνομία και εισαγγελέας ενάντια σε καταλήψεις μαθητών που αγωνίζονταν για όλα όσα δικαιούνται στη μόρφωση και τη ζωή. Μάλιστα προσήγαγαν 14 μαθητές και έναν από τους γονείς, τους οποίους άφησαν ελεύθερους μετά από κινητοποίηση του λαϊκού κινήματος, αφού έγινε ταυτοποίηση των προσαχθέντων και άρχισε η διαδικασία να συνταχθούν οι δικογραφίες.

Επίσης στη Θεσσαλονίκη πέντε 14χρονοι μαθητές καταδικάστηκαν με βάση την – καταργημένη πλέον – Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από το Μονομελές Δικαστήριο Ανηλίκων για τις κινητοποιήσεις που είχαν πραγματοποιήσει το φθινόπωρο του 2015 στο 1ο Γυμνάσιο Μαλακοπής.

Σαν ΑΣΓΜΕ καταγγέλλουμε τις απειλές και τις διώξεις σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους που γίνεται σε μια προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος τρομοκρατίας και εκφοβισμού όσων αντιστέκονται στην αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική.

Απαιτούμε να σταματήσει κάθε δίωξη προς τους μαθητές που αγωνίζονται, να σταματήσουν οι απειλές προς τους γονείς που συμπαραστέκονται και καλούμε όλους τους

Γονείς να βρεθούν στη πρώτη γραμμή των αγώνων συμπαραστάτες των μαθητών.

 

  1. Εκπαίδευση προσφυγόπουλων.

Την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως η απόφαση για τον καθορισμό των σχολικών μονάδων (19 σχολεία) για το σχολικό έτος 2016-17 εντός των οποίων θα λειτουργήσουν οι Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων.

Υπήρξε σημαντική καθυστέρηση υλοποίησης του συγκεκριμένου προγράμματος από την πλευρά της κυβέρνησης με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν διάφορες μεμονωμένες και περιορισμένες αντιδράσεις οι οποίες όμως προκάλεσαν ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις τις οποίες σαν ΑΣΓΜΕ καταδικάσαμε απερίφραστα.

Ακόμη και σήμερα το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπισθεί με την πρέπουσα σοβαρότητα με το κράτος να μην έχει αναλάβει όλη την ευθύνη της οργάνωσης για την εκπαιδευτική στήριξη των παιδιών αυτών.

 

  1. 5. Ένταξη Κτιριακών Υποδομών (ΚτΥπ ΑΕ) στο Υπερταμείο.

Στο Πολυνομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση τέλος Σεπτεμβρίου ενέταξε στο λεγόμενο Υπερταμείο και τις τελευταίες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) μεταξύ των οποίων ήταν και οι «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε» (ΚτΥπ) που μας αφορά ιδιαίτερα σαν γονείς σε σχέση με την εκπαίδευση.

Η ένταξη των Κτιριακών Υποδομών στο Υπερταμείο, σαν αποτέλεσμα της υπογραφής του 3ου μνημονίου από την κυβέρνηση, αποσκοπεί στην εκποίηση από μεριάς του δικαιώματός του να καθορίζει το ίδιο :

  • Που θα ανεγερθούν Σχολικά Κτίρια
  • Ποια Σχολικά Κτίρια θα ανεγερθούν
  • Ποιες θα είναι οι προδιαγραφές ανέγερσης Σχολικών Κτιρίων
  • Σε ποιες σχολικές μονάδες μπορούν και πρέπει να ανεγερθούν αμφιθέατρα, γυμναστήρια, ή κολυμβητήρια
  • Ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός που απαιτείται και ποιο το κόστος του για κάθε σχολική μονάδα

Σαν ΑΣΓΜΕ απαιτήσαμε να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο γιατί θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία με τα σχολεία και τον εξοπλισμό τους στα χέρια των ιδιωτών.

Χρειάζεται στην ημερίδα που θα διοργανώσουμε για την σχολική στέγη να αναδείξουμε τις καταστροφικές συνέπειες που είχε αυτή η απόφαση της κυβέρνησης.

 

  1. Εκλογές στους Συλλόγους Γονέων.

Από τα μέσα Σεπτεμβρίου έχει ξεκινήσει η διαδικασία των εκλογών στους Συλλόγους Γονέων. Οι αρχαιρεσίες πραγματοποιούνται κανονικά αλλά χαρακτηρίζονται από ελλείψεις υποψηφιοτήτων και μικρή συμμετοχή στις γενικές συνελεύσεις των Συλλόγων Γονέων.    Επίσης η εικόνα που έρχεται είναι ότι υπάρχουν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται κυρίως με την έλλειψη ενημέρωσης που έχουν οι γονείς που συμμετέχουν και επίσης υπάρχουν ακόμη πολλοί Σύλλογοι με παλιά καταστατικά. Δεν γνωρίζουν τη νομοθεσία και τον τρόπο λειτουργίας των Συλλόγων Γονέων και σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν αυθαίρετα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους ούτε το καταστατικό.

Χρειάζεται όσο γίνεται περισσότερο οι Ενώσεις Γονέων όπου υπάρχουν να είναι κοντά στους Συλλόγους ώστε να αντιμετωπίζονται άμεσα τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται.

 

  1. 7. Υλοποίηση αποφάσεων Συνεδρίου 26 Ιουνίου 2016.

Χρειάζεται να ορίσουμε χρονοδιάγραμμα για τα παρακάτω θέματα:

  • Ημερίδα για τη σχολική στέγη (αρχές Απρίλη, πριν το Πάσχα δηλαδή)
  • Συγγραφή αλφαβηταριού (Φεβρουάριος)
  • Θεματικές επιτροπές (πρόταση από αυτούς που τις πρότειναν)

 

  1. Site ΑΣΓΜΕ

Στόχος μας αρχές του νέου έτους 2017 η ΑΣΓΜΕ να έχει το δικό της Site. Δίνεται μια δίμηνη παράταση έναρξης λειτουργίας του Site.

 

  1. Διάφορα

 

  1. Ενημέρωση για την πληρωμή των κοινόχρηστων και της ΔΕΗ
  2. Ανακοίνωση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
  3. Ανακοίνωση-κάλεσμα για τις Εκλογές στους Συλλόγους Γονέων
  4. Ανακοίνωση για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων
  5. Ανακοίνωση-ερωτήματα για το μάθημα κολύμβησης στα Δημοτικά
  6. Ανακοίνωση για την ένταξη των Κτιριακών Υποδομών στο Υπερταμείο
  7. Ανακοίνωση-κάλεσμα για τις κινητοποιήσεις των μαθητών.