ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΓΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΔΑΠ

«3ο Περιφερειακό Συνέδριο δομών ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των Δήμων.

Ένας θεσμός-πυλώνας κοινωνικής πολιτικής για το παιδί και την οικογένεια»

 

Ηράκλειο 22/3/2019

Τοποθέτηση της Τζένης Μπιτσάκη, Μέλος του Δ.Σ της ΑΣΓΜΕ & Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης

Εκ’ μέρους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ)  θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου σας. Τα ζητήματα που θέτει το Συνέδριο αποτελούν στις μέρες μας σημαντικές πτυχές της καθημερινότητας γονέων και παιδιών. Πολύ περισσότερο σε αυτές τις δύσκολες εποχές όπου οι κοινωνικές παροχές μειώνονται, τα πολύτιμα αγαθά της εκπαίδευσης, της υγείας, του αθλητισμού, του πολιτισμού υποβαθμίζονται.

Οι δομές των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) και παιδιών-ατόμων με αναπηρίες αποτελούν ένα σημαντικό στήριγμα για εμάς και τα παιδιά μας. Μάλιστα σε πολλές οικογένειες αποτελούν τη μοναδική διέξοδο εξωσχολικής δραστηριότητας των παιδιών. Δεν τα βλέπουμε ως χώρους φύλαξης, αλλά κύρια ως παιδαγωγικούς χώρους δημιουργίας, χαράς και διασκέδασης, ως χώρους κοινωνικοποίησης και υποστήριξης των ταλέντων τους.

Οι δραστηριότητες αυτές που παρέχονται δωρεάν μέσω των δήμων σε δεκάδες χιλιάδες παιδιά πανελλαδικά όλα αυτά τα χρόνια, ανακουφίζουν σημαντικά τις λαϊκές οικογένειες, ωστόσο δεν αγκαλιάζουν όλους τους δήμους στη χώρα. Επιπλέον, ο προσωρινός τους χαρακτήρας με βάση το χρηματοδοτικό τους  πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ, που πλησιάζει στη λήξη του, δεν βοηθάει στην καθιέρωσή τους σε αντιστοίχηση με το σημαντικό ρόλο που παίζουν.

Πιστεύουμε ότι οι δομές αυτές πρέπει να λειτουργούν με ενιαίο πλαίσιο, υπαγόμενες πανελλαδικά στο Υπουργείο Παιδείας, είτε έστω απευθείας στις Υπηρεσίες Παιδείας των Δήμων, ώστε να διασφαλίζεται ένας στοιχειωδώς ενιαίος παιδαγωγικά σχεδιασμός και επιστημονικός έλεγχος των στόχων τους.

Στην Κρήτη, η λειτουργία των ΚΔΑΠ αποτελεί καίριο αίτημα των συλλογικών οργανώσεων των γονέων. Υπάρχουν πολλοί δήμοι που δεν τα υλοποιούν και μάλιστα σε περιοχές όπου η εργασία των γονέων σχετίζεται με τον τουρισμό και τα ωράρια είναι εξαντλητικά, με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν την ευθύνη διοργάνωσης ΚΔΑΠ σύλλογοι γονέων με αμοιβή.

Επιπλέον προκύπτουν ερωτήματα που αφορούν τον ίδιο το ρόλο των ΚΔΑΠ και την ανάγκη να οργανωθούν με επιστημονικό τρόπο και παιδαγωγικές διαστάσεις.

Που βασίζεται το πρόγραμμά τους;

Πώς επιλέγονται οι χώροι;

Πώς προσλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί;

Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) θεωρούμε ότι οι δομές των ΚΔΑΠ πρέπει να είναι δημόσιες και δωρεάν, ανοιχτές και επαρκείς σε όλα τα παιδιά με συγκεκριμένο παιδαγωγικό ρόλο, επομένως με επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό και πρόγραμμα που βοηθάει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών μας.

Ως γονείς, θέλουμε τα παιδιά μας να απολαμβάνουν κάθε πλευρά του πολιτισμού μας, τόσο μέσα όσο και έξω από το σχολείο. Για αυτό και όλες οι δομές που απευθύνονται στα παιδιά για μας πρέπει να διαπνέονται από κάθε σύγχρονη μέθοδο οργάνωσης αλλά και τέτοιο περιεχόμενο που θα αναπτύσσει τα ταλέντα τους και θα τους προσφέρει όλα όσα αξίζουν να έχουν σε αυτό το σύγχρονο κόσμο.

Ευχόμαστε από καρδιάς το σημερινό σας συνέδριο να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα για τη βελτίωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης και να δείξει το δρόμο της καθολικής τους λειτουργίας για όλα τα παιδιά.

Καλή συνέχεια!

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 11042019_asgme_kdap