ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΑΣΓΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Καλησπέρα σας και ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση,

Ξεκινώντας θα ήθελα να συστηθώ και να απευθυνθώ ιδιαίτερα στον κ. Υπουργό ο οποίος διαδίδει ψευδώς σε γονείς, σε εκδηλώσεις όπου παρευρίσκεται, ότι συναντιέται μαζί μας και δεν έχουμε θέσεις για τα προβλήματα της Παιδείας αλλά συνεχώς μιλάμε για την Ε.Ε και το ΝΑΤΟ.

Δυστυχώς για σας η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν έχετε δεχθεί να συναντηθείτε μαζί μας για να ακούσετε τους προβληματισμούς μας, τις θέσεις μας και τις αγωνίες μας για το σχολείο που ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας. Εκκρεμούν πολλά αιτήματα συνάντησης με τελευταίο  αυτό στις 5/11/2018.

Είναι απαράδεκτος ο τρόπος που αντιμετωπίζετε κ. Υπουργέ την ΑΣΓΜΕ που εκπροσωπεί 145.000 γονείς που αντιστοιχούν σε 162.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα. Είναι προσβολή για όλους αυτούς που εθελοντικά συμμετέχουν στις οργανώσεις γονέων και αγωνίζονται για να βελτιώσουν τις συνθήκες τόσο των υποδομών όσο και του περιεχομένου της μόρφωσης των παιδιών τους.

Δείχνει πως αντιλαμβάνεστε το διάλογο, την Δημοκρατία και την ευαισθησία σας απέναντι στους γονείς από τη στάση σας σε ένα θεσμικό όργανο μέλος της σχολικής κοινότητας.

Όσον αφορά το πολυνομοσχέδιο θα θέλαμε να καταγγείλουμε την απαράδεκτη μεθόδευση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να το φέρει για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή «σαν τον κλέφτη» τη Μεγάλη Δευτέρα που είναι κλειστά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια.

Το πολυνομοσχέδιο περιγράφει ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεδεμένο στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση με διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.  

Χρησιμοποιώντας προκλητικά το επιχείρημα της αναβάθμισης του ρόλου και του απολυτηρίου του Λυκείου, συγκροτείται μια Β’ Λυκείου όπου και εκεί ακόμα δεν θα  ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες γνώσεις αφού παραμένει η διάσπαση του ωρολόγιου προγράμματος της κατά το 1/3 σε μαθήματα κατευθύνσεων και ανταγωνιστική, εξετασιοκεντρική Γ’ τάξη, αποκλειστικά προσανατολισμένη, ασφυκτικά δεμένη και περιορισμένη στη διαδικασία επιλογής για την Ανώτατη Εκπαίδευση η οποία χαρακτηρίζεται «προπαρασκευαστική τάξη για τα ΑΕΙ».

Η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει ένα Λύκειο εξοντωτικό για τους μαθητές, άκρως ανταγωνιστικό και αντιπαιδαγωγικό, με αλλεπάλληλες εξετάσεις σε πολλαπλά επίπεδα, με αποκλειστικό στόχο το ξεσκαρτάρισμά τους. Η γενική μόρφωση σταματάει στην Α’ Λυκείου αφού ήδη στη Β’ Λυκείου το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει προχωρήσει σε διάσπαση των μαθημάτων σε γενικά και σε μαθήματα ομάδων.

Κεντρικός πυρήνας των εξαγγελιών είναι η κατάργηση της Γ’ Λυκείου.

Με το σχέδιο αυτό :

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
  • Μετατρέπεται η Γ’ τάξη Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων με τη θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Όχι μόνο δεν καταργείται η ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμη πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου. Προστίθεται ένα ακόμη δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος στις πλάτες των οικογενειών.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».

Η κυβέρνηση γνωρίζοντας ότι φέρνει ένα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό Λύκειο προσπαθεί να «χρυσώσει το χάπι» με τα λεγόμενα «Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης» (ΤΕΠ). Η λεγόμενη «ελεύθερη πρόσβαση» όμως είναι από την αρχή μέχρι το τέλος μια κοροϊδία.

  1. Παραπέμπει τάχα στην εισαγωγή σε Τμήματα των ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου, κάτι όμως που δεν ισχύει, αφού για να πάρουν το απολυτήριο οι μαθητές, θα δίνουν πανελλαδικού τύπου εξετάσεις.
  2. Τα λεγόμενα ΤΕΠ είναι Τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ που έχουν πολύ χαμηλή ζήτηση και που ακόμα και σήμερα μπορεί να εισαχθεί κανείς σε αυτά με πολύ χαμηλές βαθμολογίες (με μέσο όρο κάτω από 5 στα 20). Πρόκειται για τμήματα που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές και το κόστος σπουδών σε αυτά γίνεται πολύ υψηλό, είτε είναι Τμήματα απαξιωμένα από πλευράς προσωπικού, υποδομών ή και από πλευράς επαγγελματικής προοπτικής.

Θα θέλαμε να κάνουμε μια αναφορά και στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Η ΑΣΓΜΕ στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των Συλλόγων Γονέων των συγκεκριμένων σχολείων και ιδιαίτερα στεκόμαστε στα εξής ζητήματα:

  1. Πραγματοποίηση κεντρικών εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα, όπως δηλαδή γινόταν μέχρι πέρυσι, και άμεση ενεργοποίηση της σχετικής πλατφόρμας για τις δηλώσεις των ενδιαφερόμενων μαθητών, τόσο για τα πρότυπα όσο και για τα πειραματικά στα οποία η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση.
  2. Κάλυψη του συνόλου των αναγκών των σχολείων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στις οποίες για τα Πρότυπα και Πειραματικά συμπεριλαμβάνονται και οι επιπλέον απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας για τη λειτουργία των ομίλων που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων.

Αυτές οι επιπλέον απαιτούμενες ώρες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον καθορισμό των οργανικών θέσεων του κάθε πρότυπου και πειραματικού σχολείου, δηλαδή θα πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση σε σχέση με τις γενικές ισχύουσες διατάξεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 76.

Αν το άρθρο μείνει ως έχει οι οριζόμενες οργανικές θέσεις στην πλειοψηφία των ειδικοτήτων  θα είναι πολύ λιγότερες από τις αντίστοιχες θέσεις με θητεία που υπάρχουν σήμερα στα σχολεία.

Επιμένουμε σε αυτό γιατί όπως σε όλα τα σχολεία της χώρας έτσι και στα πρότυπα & πειραματικά δεν είναι σπάνια τα φαινόμενα των εκπαιδευτικών κενών, που θα ενταθούν αν μείνει η διάταξη ως έχει.

  1. Διαφωνούμε κάθετα με το άρθρο 81 παρ. 4 που ορίζει ρητά ότι το κόστος μετακίνησης των μαθητών Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, βαρύνει τις οικογένειες των μαθητών. Διεκδικούμε την εξασφάλιση δημόσιων και δωρεάν μεταφορών για όλους τους μαθητές των δημόσιων σχολείων.

Ως ΑΣΓΜΕ απορρίπτουμε στο σύνολο τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, παίρνουμε θέσεις μάχης μέσα από τους Συλλόγους, τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Γονέων και παλεύουμε για ένα σχολείο όπου ο μαθητής θα μαθαίνει τους βασικούς νόμους κίνησης της Φύσης και της Κοινωνίας, θα αναπτύσσει κριτική ικανότητα, θα αναπτύσσει όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του, τα ταλέντα του, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μάθηση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες.  Θα αντιλαμβάνεται τη θέση του στη φυσική και την κοινωνική πραγματικότητα ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει και να την αλλάζει.

Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή ως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί να επιλέξει -σχετικά πιο ελεύθερα- αν θα συνεχίσει στην ανώτατη, στην επαγγελματική ή στην καλλιτεχνική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί.

Θέση μας παραμένει ένα σχολείο πραγματικά Γενικής Παιδείας, όπου θα μορφώνονται απρόσκοπτα όλοι οι μαθητές μέχρι τα 18 τους χρόνια.

Επίσης επιμένουμε στις πάγιες θέσεις μας για αποδέσμευση του Λυκείου από τις εξετάσεις, δικαίωμα κατοχύρωσης βαθμολογίας, δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και απεριόριστης επανάληψης της διαδικασίας.

Αυτό είναι για μας το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ  180419epitr_boulis_likeio

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO