Υπόμνημα της ΑΣΓΜΕ για τον τεχνολογικό εξοπλισμό μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων

Προς:

1). Πρωθυπουργό κο Κυριάκο Μητσοτάκη ,

2).Υπουργό  Παιδείας &  Θρησκευμάτων κα  Κεραμέως  Νίκη,

Θέμα : Προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού σε όλους τους μαθητές για την ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση

 

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Αξιότιμη Κυρία Υπουργό,

Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ)  σας μεταφέρουμε την αγωνία χιλιάδων γονέων που μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων και την αναστολή λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων αδυνατούν να παρέχουν την δυνατότητα στα παιδιά τους να συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης υποδομών και του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού.

Το σοβαρό αυτό πρόβλημα αναδείχθηκε έντονα την προηγούμενη σχολική χρονιά όταν υπήρξε αντίστοιχη αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω Covid-19, με αποτέλεσμα πάνω από 250.000 μαθητές να μην συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.  Η δήλωση του κ. Πρωθυπουργού ότι «τα κλειστά σχολεία επιτείνουν τις κοινωνικές ανισότητες» και η παραδοχή ότι υπήρχαν χιλιάδες παιδιά που δεν συμμετείχαν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση καθιστούν επιτακτική ανάγκη τη λήψη άμεσων μέτρων ώστε να μην μεγαλώσουν περισσότερο οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.

 Άλλωστε  και  το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με  μήνυμα στα σχολεία  ενημερώνει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ ,  τόσο  στις  σχολικές  μονάδες   όσο  και   σε σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές .

Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), απαιτούμε  να  πάρετε  μέτρα που θα διασφαλίζουν την ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία όπως:

  • Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα (tablet, laptop, σύνδεση γρήγορου internet) για την τηλεκπαίδευση με ευθύνη του Κράτους μέσω των σχολείων σε όλους τους μαθητές.
  • Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
  • Καμία διακοπή ρεύματος και internet που θα στερεί σε μαθητές τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Όχι στην αντιπαιδαγωγική μέθοδο της online μετάδοσης του μαθήματος που δε διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών.

Η τηλεκπαίδευση ως αναγκαίο συμπληρωματικό μέτρο σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και όχι ως μόνιμη επωδός δεν πρέπει να αποτελέσει μέτρο που θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την ανισοτιμία στη μόρφωση των παιδιών μας.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ_ΑΣΓΜΕ_ΤΕΧΝΕΞ_061120