ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ: ΠΕΜΠΤΗ 21 ΓΕΝΑΡΗ, ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν την Πέμπτη 21 Γενάρη 2021 στις κινητοποιήσεις που διοργανώνονται ανά νομό, ως ημέρα δράσης ενάντια στο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση που για μια ακόμα φορά φέρνει η κυβέρνηση με κλειστά σχολεία.

Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την Εκπαίδευση την άνοιξη, την ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση τον Δεκέμβρη, φέρνει 3ο αντιδραστικό νομοσχέδιο σε αυτές τις συνθήκες, βάζοντας ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που θέλουν να σπουδάσουν.

Το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι δήθεν υποβαθμίζεται η ποιότητα σπουδών στην ΑΕ με τους μαθητές που περνούν με χαμηλή βαθμολογία μας εξοργίζει ακόμα περισσότερο τη στιγμή που την ευθύνη για την ποιότητα της μόρφωσης και των σπουδών των παιδιών μας, την έχουν αποκλειστικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, που η καθεμία χτίζοντας πάνω στην προηγούμενη έχουν μετατρέψει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο, και τους γονείς να επωμίζονται το δυσβάστακτο βάρος του κόστους των φροντιστηρίων στον ατελείωτο στίβο των εξετάσεων και του ανταγωνισμού. Έχουν διαμορφώσει ένα αντιδραστικό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προσφέρει ολόπλευρα το αγαθό της γενικής μόρφωσης και τη διαμόρφωση της κριτικής σκέψης, αλλά κατακερματίζει κάθε γνώση και εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Είμαστε αντίθετοι με τον καθορισμό ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα τμήματα ως ποσοστό του μέσου όρου της επίδοσης των μαθητών σε κάθε κατεύθυνση, το οποίο θα αποφασίζεται από κάθε Τμήμα χωριστά σε συγκεκριμένα όρια που θα θέτει το Υπουργείο και θα οδηγήσει στη μείωση των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και στη συρρίκνωση δεκάδων τμημάτων.

Είμαστε αντίθετοι με το όριο στον αριθμό των τμημάτων που μπορεί να επιλέξει ο μαθητής κατά την διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου (10%ΓΕΛ,  20%ΕΠΑΛ των προσφερόμενων τμημάτων). Όσοι μαθητές δεν εισαχθούν σε κάποιο τμήμα με το πρώτο μηχανογραφικό, συμπληρώνουν δεύτερο διεκδικώντας την εισαγωγή τους σε όσες θέσεις έχουν «περισσέψει» και σε όσα τμήματα έχουν κενές θέσεις. Έτσι θα αποκλείονται μαθητές από τμήματα που επιθυμούν και θα μπορούσαν με βάση το βαθμό τους να «πιάσουν» από την πρώτη φάση. Θυμίζει κατά πολύ τα «πράσινα» και «κόκκινα» τμήματα που προσπάθησε να θεσπίσει η κυβέρνηση τον περασμένο Απρίλη.

Είμαστε αντίθετοι με την κατάθεση διπλού μηχανογραφικού για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με τα προηγούμενα θα σπρώξει βίαια χιλιάδες μαθητές έξω από τα Δημόσια ΙΕΚ, προς την ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση (κολλέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ).

Διαφωνούμε με το όριο στη διάρκεια φοίτησης ν+ν/2 στις σχολές. Έτσι θα διαγράφονται από τις σχολές χιλιάδες νέοι που για κοινωνικούς λόγους ή γιατί αναγκάζονται να δουλέψουν δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν την φοίτηση τους έγκαιρα.

Καταδικάζουμε τη θεσμοθέτηση του «Πειθαρχικού Συμβούλιου Φοιτητών» που μπορεί να επιβάλλει μέχρι και τη διαγραφή, καθώς και την ίδρυση νέου σώματος καταστολής με αστυνομικές ομάδες μέσα στις σχολές που υπάγονται απ’ ευθείας στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

Παλεύουμε για τα δικαιώματα των παιδιών μας στη μόρφωση, για ανοιχτά σχολεία με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την εξασφάλιση την υγεία τους.

Διεκδικούμε:

·         Να μην συζητηθεί στην Βουλή το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

·         Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.

·         Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.

·         Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία.

·         Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.

·         Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Αρχές Γενάρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά (ενδεικτικά αναφέρουμε: σε μαθήματα που είναι πανελλαδικός εξεταζόμενα, σε ειδικά μαθήματα πχ στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό πχ στην παράλληλη στήριξη).

·         Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.

·         Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.

·         Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.

·         Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.

·         Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.

·         Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.

·         Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.

·         Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους.

·         Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων.

Ανακοίνωση για νομοσχέδιο ανωτατη εκπαιδευση